info@prospanek.cz
+420770100440
poradenská linka je dostupná Po - Pá od 8:00 do 18:00 a So - Ne od 9:00 do 16:00
Menu Zavřít
0 0 Kč
Váš košík je zatím prázdný.

Jak na spánek v zimním období

Spánek je velmi důležitý, jak pro naši fyzickou, tak především i psychickou kondici. To platí dvojnásob v období zimních ponurých měsíců, kdy nás vyčerpává tma a chlad zvenku. Spousta podnětů najednou může nabourat spánkové zvyky nepostradatelné pro naše následné fungování po celý den.

Přes noc se potřebuje tělo maximálně zregenerovat a dobít energii, aby lépe odolávalo špatným vlivům zimy a my si tak mohli užívat jen to krásné, co nám toto období přináší. Spánek je navíc výborná prevence před nachlazením, chřipkou a dalšími onemocněními, jelikož odpočatý organismus je silnější a nepodlehne nemoci tak snadno.



Cvičením ku zdraví i správnému spánku 

Odborníci se shodují, že cvičení má pozitivní účinky i na usínání. Dopomáhá ke kvalitnějšímu spánku, ale zároveň usnadňuje vstávání, pokud jej zařadíte mezi své pravidelné ranní činnosti.

Nemusíte denně dřít hodiny v posilovně, abyste unavili tělo a večer rychle usnuli. Naopak zvýšenou fyzickou námahu před spánkem nedoporučujeme! Ráno stačí krátká rozcvička nebo protažení svalů a uvidíte, že se vám vaše tělo po pár týdnech odvděčí. Důležité je přimět se k této činnosti i v poměrně líných zimních měsících a vytvořit si tak zdravý návyk, který pak vydrží i po zbytek roku.

Pryč s kofeinem

Kofein není vhodné pít ve večerních hodinách, to je známá věc. Pokud však máte problémy se spánkem, vyvarujte se ho úplně. Konzumace kofeinu v dopoledních hodinách je v pořádku, ale v těch odpoledních už kávu raději vyměňte za ovocný nebo bylinkový čaj.

Ideální je zhruba půl hodinu až hodinu před spaním vypít meduňkový čaj, který má skvělé uklidňující účinky a našemu organismu tak napomáhá k rychlejšímu usínání. Navíc v tomto zimním čase také krásně prohřeje zevnitř.



Ani zima, ani teplo

Ideální teplota na spánek je zhruba o 2 °C nižší než v ostatních místnostech. Pokud máte v ložnici tepleji, můžete se budit teplem nebo žízní. Naopak chladnější prostředí nám nepřidá u ranního vstávání, kdy se nám nechce z vyhřátých peřin. Stáhněte si na noc topení o pár stupňů.

Krátké vyvětrání před spaním a po probuzení je výborným pomocníkem i přesto, že je venku zima. Vzduch v místnosti se vymění a vám se bude hned usínat nebo vstávat lépe.

A jaké přikrývky?

I přikrývky mají svá specifika. Některé jsou vhodnější na léto, jiné na zimu. V naší nabídce najdete i takzvané celoroční přikrývky, vhodné k užití po celý rok pro ty z vás, kteří dáváte přednost praktičnosti v podobě jedné univerzální přikrývky. Vhodná je za každých okolností přikrývka s vyšší gramáží náplně, která je určená právě pro chladnější období a pro ty z vás, kteří se rádi zachumláte do objemné přikrývky.

Naše babičky spávaly pod těžkou peřinou z pravého peří. Jestli však chcete na zimu přikrývku vyměnit, dnes již existuje spousta variant využívajících moderní materiály. Ty dokážou zajistit vysokou hřejivost, a přitom jsou příjemně lehké a splývavé. My doporučujeme například ty z prachového peří.

 

Další rady, jak si zpříjemnit spánek v zimě naleznete v tomto článku.

 

Tato stránka používá technologii cookies pro vylepšení vašeho zážitku.