info@prospanek.cz
+420770100440
poradenská linka je dostupná Po - Pá od 8:00 do 18:00 a So - Ne od 9:00 do 16:00
Menu Zavřít
0 0 Kč
Váš košík je zatím prázdný.
Úvodní strana Blog O spánku Ideální spánek v zimním období

Ideální spánek v zimním období

Jistě to známe všichni. Za tmy se ráno budíme, vydáváme se do práce a dost často se i za tmy vracíme domů. Máme pocit, že už musí být určitě půlnoc, i když je teprve pět hodin odpoledne. Toto období s sebou nese svá specifika, která je dobré znát a připravit se na ně.

Zimní období je celkově náročnější pro náš organismus. Je zima, tma, chybí nám slunce a převládá pocit lenosti. Také byste nejraději byli medvědem a na zimu si zalezli do peřin a probudili se až na jaře? Máme pro vás několik tipů, jak si toto období ulehčit a užít si tak kvalitnější spánek. Ráno se vám pak přece jen bude do té tmy vycházet o něco lépe. 

Světlo v ložnici

Světlo má velký význam na kvalitu našeho spánku. Pokud bydlíte v rušné ulici se spoustou pouličních lamp, které svítí přímo do vašich oken, je určitě skvělým řešením pořídit si rolety nebo žaluzie a každý večer je zatáhnout. Tma připravuje tělo na spánek, a tak by nás během noci nemělo rušit světlo z pouličních lamp. Pokud však bydlíte v klidném prostředí, kde vás světlo z ulice neruší, rolety nezatahujte. Ráno se vám totiž bude lépe vstávat do přirozeného šera.

Nezapomínejme na elektronické přístroje a chytré technologie. Jestliže máte ve vaší ložnici diody, svítící budík nebo spotřebiče jako je televize a počítač, které mají zpravidla malé červené světélko svítící i po vypnutí, přesuňte je nejlépe úplně do jiné místnosti. V ložnici má být tma a klid. I tento drobný detail jako je přesunutí notebooku do jiné místnosti vás může vysvobodit z problémů se spánkem.

Modrým světlům z obrazovek jsme věnovali celý článek, který si můžete přečíst zde

Doba spánku

Je všeobecně známo, že ideální doba spánku pro dospělého zdravého člověka činí cca 8 hodin denně. Výzkumy odborníků nejčastěji uvádí tuto hodnotu, i když se již objevují studie, které tvrdí, že tato doba je ještě o hodinu kratší. Každému však vyhovuje něco jiného. Někomu stačí 6 hodin spánku a již se cítí odpočatě, jiný by potřeboval třeba i dvojnásobek. Většinou to souvisí s dalšími podmínkami pro váš spánek a fyzickým i psychickým stavem. Pokud je však doba, kterou prospíte velmi dlouhá, a přesto se ráno necítíte odpočatí je dobré popřemýšlet, co by se dalo změnit. Máte například správnou matraci?

Pravidelný režim

Režim je důležitý v celém našem životě. Často také vyřeší předchozí problém s délkou vašeho spánku. Nastavte si takový režim dne, který vám bude vyhovovat a dodržujte jej. Uvidíte, že se vám po čase sám upraví podle potřeb vašeho těla. Snažte se také vyvarovat víkendovému dospávání a vstávejte přibližně ve stejnou dobu i pokud máte volno. I když je vidina prospané neděle lákavá, pokuste se jí odolat a nenarušovat tak rytmus těla, který jste si nastavili. Usnadníte si tím náročné vstávání.

Správná volba matrace

Jak již bylo zmíněno, matrace hraje důležitou roli ve vašem spánku, a to v každém ročním období. Opět platí, že každému vyhovuje něco jiného. Máte nějaké zdravotní omezení? Bolí vás při spánku záda? Máte rádi tvrdší podložku pro spánek nebo se raději uvelebíte do měkkého? Vyhovuje vám paměťová pěna? To vše hraje důležitou roli při koupi matrace. S kvalitou přichází komfort v podobě odpočatého těla po probuzení, ale i po celý den. Naši odborníci s vámi vyberou to nejlepší řešení pro váš spánek.

Tato stránka používá technologii cookies pro vylepšení vašeho zážitku.