zpět seznam článků

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli. Na každý sport totiž potřebujeme vynaložit fyzické úsilí, soustředění a to rozhodně není snadné, pokud jsme vyčerpáni nedostatkem kvalitního spánku. Odpočaté tělo bude jednoduše lámat rekordy, avšak naopak to tak dobře nefunguje.

Matrace pro sportovce

Sport nás vyčerpává

Už tedy víme, že kvalita spánku má dopad na náš fyzický výkon při sportu. Má však sport nějaký vliv na kvalitu našeho spánku? Určitě ano. Většinou se jedná o dva druhy vlivu na náš spánek. Sport je ve většině případu hlavně fyzicky náročný, a proto první z těchto vlivů je nesmírná únava. Po fyzickém výkonu je naše tělo, jak přejeté válcem, unavené svaly bolí, zavírají se nám oči. Bez energie nejsme schopni dál fungovat a tak je nutné dobít si ji právě kvalitním spánkem a relaxací. Dá se říct, že tento případ je ten lepší, jelikož většinou padneme do postele únavou a usneme během pár minut. Tento spánek je pak většinou i velmi hluboký, tělo potřebuje regenerovat a při spánku doplňuje pomyslnou zásobárnu energie. Pokud nejsme každodenní sportovci nebo byl tento výkon náročnější než jindy, může nás ráno ještě pobolívat svalstvo, ale únava by měla být pryč. I ona bolest svalů během dalšího spánku většinou odezní a jsme připraveni na další výkon.

Nejde nám spát

Druhá varianta, jak na náš spánek může působit sportovní výkon je, že nám po něm nejde usnout.  Tělo je neustále nabuzené na sportování, cítíme se být pořád tzv. „ve varu“ a spánek v nedohlednu. I přesto však můžeme cítit velmi unavení, jen prostě ne a ne usnout. Když už se nám to konečně povede, budíme se každou chvíli a zůstáváme v lehké fázi spánku klidně i po celou noc. Kvalitní hluboký spánek pak přichází většinou až další noc, protože tělo není zregenerované a to rovnou dvojnásob díky předešlé, téměř probdělé noci.

Matrace pro sportovce

Pro aktivní sportovce jsou vhodné některé matrace více než jiné. Pro regeneraci svalů je skvělá matrace s masážním efektem, která zvyšuje prokrvení svalů. Díky tomu se ráno probouzíte odpočatější a svěží. Důležitá je také podpora páteře a krčních obratlů, vybírejte tedy matrace s pevnějším pocitem při ležení a nebo s profilovaným jádrem do pěti zón. Toto profilování jádra lépe rozkládá tlak těla do celé matrace a přináší vám větší komfort při spánku. Skvělou výhodou, kterou ocení aktivní sportovci, je termoregulační schopnost některých matrací. Ta zajišťuje, že vám během noci nebude ani zima, ale ani příliš velké horko a udržuje stálou teplotu v lůžku. Poraďte se s našimi specialisty na prodejnách Prospánek, která matrace je pro vás ta nejlepší.


Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 2. díl

V prvním díle našeho článku jste se již dozvěděli nějaké tipy, jak si uspořádat čas tak, abyste byli produktivní a zároveň ušetřili nějaký čas navíc na spaní. Spánek je totiž časově náročný, a proto pokud nestíháme všechny naše povinnosti, máme tendenci se o něj obírat. . Jak se tedy vypořádat s našimi povinnostmi rychleji?

číst více