!!!DOPRAVA ZDARMA NA MATRACE A POSTELE!!!
info@prospanek.cz
+420 770 100 440
linka je dostupná každý den od 8:00 do 19:00.
None

Tipy a triky, aby usínání nebylo za trest

Snažte se vstávat každý den ve stejnou hodinu, nespěte dlouho přes den, před spaním nepijte nápoje s kofeinem či alkoholem a vyhněte se kouření. To jsou jen některé z rad, které Vám pomohou lépe a zdravěji spát...

Patříte mezi část populace, která je silně ovlivněna nedostatkem spánku nebo možná jen nepřikládáte kvalitě spánku takovou důležitost? Neberte to na lehkou váhu. Spánek ovlivňuje naše zdraví, náladu, soustředění, váhu nebo imunitní systém a jeho dlouhodobý nedostatek může způsobit mnoho obtíží.

Důsledky nedostatečného spánku: zhoršení paměti, kolísání hmotnosti, špatný vliv na srdeční činnost, oslabení imunitního systému, vysoký krevní tlak.

 

 

Zajímá Vás, co můžete Vy sami udělat pro to, aby se Vám usínalo, spalo a vstávalo mnohem lépe? Zlepšete svůj odpočinek dodržováním několika jednoduchých tipů, které vám mohou pomoci.

 

  1. Snažte se vstávat každý den ve stejnou hodinu, a to i o víkendu. Trvá alespoň týden, než si přivyknete novému spánkovému režimu, ale můžete ho narušit za pouhý jeden den.
  2. Nespěte přes den. Dopřejte si maximálně krátký dvacetiminutový odpočinek. Delší spánek může ovlivnit večerní usínání.
  3. Šest hodin před spaním nepijte nápoje obsahující kofein - kávu, čaj či kolu. Kofein zvyšuje produkci adrenalinu a má za následek nadměrné otáčení se v posteli.
  4. Dvě hodiny před spaním nepijte žádný alkohol a vyhněte se kouření cigaret.
  5. Navečer nejezte těžká jídla nebo mastné a kořeněné pokrmy. Namísto toho si dejte něco lehkého. K lepšímu usínání pomůže i malý hrníček mléka s medem.
  6. Dejte si horkou sprchu nebo koupel, která uvolní vaše tělo i mysl a usnadní usínání.
  7. Pravidelně cvičte, nikoli však těsně před spaním. Tělesná námaha sice zlepšuje spánek, ale také zahřeje organismus a zvýší srdeční činnost. Dokonce desetiminutová chůze každý den zvyšuje pravděpodobnost lepšího spánku.
  8. Ložnici před spaním dobře vyvětrejte. To zabezpečí nejen kvalitu vzduchu, ale také správnou vlhkost. Ložnice by neměla být ani příliš chladná, ani příliš vytopená. Optimální teplota ke spánku je mezi 18 a 21° C.
  9. Spánek může rušit hluk nebo příliš mnoho světla. Proto je důležité zabezpečit tiché a tmavé místo pro ničím nerušený spánek.
  10. Doporučujeme si před spaním vytvořit vlastní rituál jako je například čtení knih či poslouchání hudby, abyste svoje tělo připravili na noční odpočinek. Vyhněte se však čtení zpráv nebo jiným pro vás rušivým elementům. V posteli byste zároveň neměli jíst, pracovat ani sledovat televizi.

Ptali jsme se i vás, čím můžete obohatit naše tipy a poradili jste nám uklidnit se večer u šálku teplého čaje a dbát především na vyvětrání a čerstvý vzduch, který bychom měli pravidelně dopřát i našim peřinám a polštářům. Někteří z vás možná máte doma i čističku vzduchu, která pohltí nadbytečné prachové částice a napomůže k lepšímu dýchání. Větší únava se dostaví i po plavání nebo sauně.

Přejeme všem krásné spaní.

Proč nakupovat u nás

Všechny benefity
45 denní záruka vrácení peněz

45 denní záruka vrácení peněz

Bojíte se, jestli jste vybrali tu správnou matraci? U nás nemusíte. Jen u nás máte možnost zboží do 45 dnů vrátit (platí pro objednávky přes e-shop).

Zjistit více
Doprava zdarma na všechny matrace a postele

Doprava zdarma na všechny matrace a postele

Investujte raději do skvělé matrace, než do její přepravy. U nás nemusíte platit za dovoz matrací ani postelí.

Zjistit více
Rozumíme spánku

Rozumíme spánku

Potřebujete poradit? Zeptejte se našich specialistů na zdravý spánek na chatu, infolince nebo jedné z našich prodejen.

Poraďte se s námi
Možnost nákupu na splátky

Možnost nákupu na splátky

Dopřejte si takovou matraci, jakou si zasloužíte. I když ji nechcete platit hned. Celý proces vyřízení žádosti o úvěr je velmi rychlý a jednoduchý.

Více informací

Předvolby cookies

  • Vaše soukromí
  • Nezbytné cookies
  • Výkonnostní cookies
  • Funkční cookies
  • Marketingové cookies