SLEVY 20 % A DOPRAVA MATRACÍ A POSTELÍ ZDARMA
info@prospanek.cz
+420 770 100 440
linka je dostupná Po-Ne od 8:00 do 20:00

Pár praktických tipů pro zdravý spánek

Spánek je velice důležitou součástí našeho života, je to způsob, jak si naše tělo může odpočinout, uvolnit se a zregenerovat síly. Následující rady vám pomůžou ulehnout tak, abyste se ráno cítili opravdu fit! Průvodce spánkem od A až do Z Není to vtipné jak jako děti, to nejhorší na světě bylo…

Spánek je velice důležitou součástí našeho života, je to způsob, jak si naše tělo může odpočinout, uvolnit se a zregenerovat síly. Následující rady vám pomůžou ulehnout tak, abyste se ráno cítili opravdu fit!

Průvodce spánkem od A až do Z

Není to vtipné jak jako děti, to nejhorší na světě bylo zdřímnout si? Proč bychom spali, když jsme si mohli hrát venku nebo se dívat na televizi? V dospělosti je pro nás spánek věc, po které toužíme... ale vzhledem k hektickým životům, které žijeme, jej potlačujeme do pozadí. Tento fakt je znepokojující, neboť dobrý spánek je nejvýznamnější věc, která tvoří zdravý život, i když to jako priorita je u mnoha lidí velmi nízko.

Důsledky nedostatečného spánku

Velká část populace je silně ovlivněna nedostatkem spánku. Tento nedostatek může způsobit více než jen ztížit Vám den, ale může ovlivnit  Vaše zdraví.

Zhoršení paměti, kolísání hmotnosti, oslabení imunitního systému, vysoký krevní tlak

důsledky nedostatečného spánku

Tipy pro dobrý odpočinek:

1. Udržujte spací režim

pravidelný spánek Je dobré vstávat a jít spát ve stejný čas každý den. Sedm dní trvá, než se přizpůsobíte novému spánkovému režimu, ale za pouhý jeden den se vrátíte k starému režimu.

2. Pravidelně cvičte

pravidelné cvičení Lidé kteří pravidelně cvičí, mají větší pravděpodobnost kvalitnějšího spánku a začínají být unavení v přiměřeném čase. Dokonce desetiminutová chůze každý den zvyšuje pravděpodobnost lepšího spánku.

3. Dejte si horkou sprchu

horká sprcha Horká sprcha nebo teplá vana uvolní tělo a usnadní usnutí. Zvýšením tělesné teploty se Vaše tělo stane více malátným, a to díky přirozenému snížení metabolické aktivity.

4. Před spaním se vyhněte jídlu

vyhněte se jídlu před spaním V důsledku trávení jídla, se Vaše tepová frekvence zvýší, aby došlo k metabolizování jídla. Rovněž se zvýší frekvence probuzení uprostřed noci.

5. Před spaním se vyhněte alkoholu

žádný alkohol před spaním Přestože Vám alkohol pomáhá relaxovat, může snížit kvalitu spánku, a to v důsledku zvýšené frekvence probuzení během noci a snížení fáze REM spánku, jež je nejvíce posilňující fází.

6. Před spaním se vyhněte kofeinu

vyhýbejte se kofeinu Kofein má na nás povzbuzující účinek, neboť blokuje spánek vyvolávající chemikálie v mozku a zvyšuje produkci adrenalinu. Konzumace kofeinu před spánkem má za následek vrtění a otáčení se v posteli, které může trvat i několik hodin.

7. Vyhněte se dlouhým šlofíkům během dne

vyhněte se dlouhým šlofíkům během dne Pokud přes den spíte déle než 20 minut, bude se Vám hůře usínat večer.

8. Čtěte knížku v posteli

čtení v posteli Toto možná není žádná věda, ale čtení v posteli Vás vždycky unaví. Vždycky.

9. Udržujte klid

nechoďte spát v hlučeném prostředí Spánek v hlučném prostředí zvyšuje pravděpodobnost probuzení během noci. Čím větší je klid, tím méně je rozptýlení pro tělesný odpočinek.

10. Udržujte teplotu v ložnici tak akorát

teplota Ideální teplota pro spánek je mezi 18 – 22°C. Více nebo méně stupňů zhorší spánek.

Kolik spánku ve skutečnosti potřebujeme?

Věk

Doporučená doba spánku

do 1 roku

průměrně 14 - 15 hodin

1 - 3 roky

průměrně 12 - 14 hodin

3 - 5 let

průměrně 11 - 13 hodin

5 - 12 let

průměrně 10 - 11 hodin

12 - 18 let

průměrně 8,5 - 10 hodin

18 let a více

průměrně 7,5 - 9 hodin

Proč nakupovat u nás

Všechny benefity
45 denní záruka vrácení peněz

45 denní záruka vrácení peněz

Bojíte se, jestli jste vybrali tu správnou matraci? U nás nemusíte. Jen u nás máte možnost zboží do 45 dnů vrátit (platí pro objednávky přes e-shop).

Zjistit více
Doprava zdarma na všechny matrace a postele

Doprava zdarma na všechny matrace a postele

Investujte raději do skvělé matrace, než do její přepravy. U nás nemusíte platit za dovoz matrací ani postelí.

Zjistit více
Rozumíme spánku

Rozumíme spánku

Potřebujete poradit? Zeptejte se našich specialistů na zdravý spánek na chatu, infolince nebo jedné z našich prodejen.

Poraďte se s námi
Možnost nákupu na splátky

Možnost nákupu na splátky

Dopřejte si takovou matraci, jakou si zasloužíte. I když ji nechcete platit hned. Celý proces vyřízení žádosti o úvěr je velmi rychlý a jednoduchý.

Více informací

Předvolby cookies

  • Vaše soukromí
  • Nezbytné cookies
  • Výkonnostní cookies
  • Funkční cookies
  • Marketingové cookies

Název Poskytovateľ Účel Vypršení Typ