zpět seznam článků

Spíme na dovolené aneb 7 tipů jak spát lépe v hotelu

Máte problémy usnout kdykoliv nespíte ve své posteli? Jistě nejste sami proto jsme pro Vás připravili řadu tipů, jak se s cizími zvuky, světlem a neznámým prostředím vypořádat. Nezapomeňte si tyto tipy přibalit na svou příští cestu a spěte lépe…

Zbavte se ruchů

Jiný polštář nebo nezvyklé světlo či teplota jsou věci, které Vám můžou bránit snadno usnout při spaní v jakémkoliv hotelu, vytvořte si proto co nejvhodnější podmínky pro Váš spánek.

Zatáhněte rolety nebo závěsy, vypněte televizi a všechna nadbytečná světla pro co největší přítmí. Nechte však svítit jedno tlumené osvětlení, které Vám usnadní pohyb po pokoji v případě, že budete muset v noci vstát.

Skvělým pomocníkem je také spací maska, která eliminuje rušivé osvětlení z ulice. Nežádoucí zvuky z okolí pak umí eliminovat speciální aplikace na „bílý šum“ (white noise). Jejich hlavním cílem je ale vždy nenápadným souvislým zvukem, na který se mysl zaměří, zamaskovat ostatní rušivé zvuky z okolí. Existuje jich celá řada a stojí za to některou z nich vyzkoušet.

Tipy pro lepší spánek v hotelovém pokoji

Vytvořte si známé prostředí

Často stačí pouze povlak na polštář z domova a známá vůně a pocit na omak Vám pomohou usnout lépe a klidněji.

Nevyhovuje Vám hotelový polštář? Zeptejte se na možnost jeho výměny, kterou hotely často nabízí. Další možností je přibalit si do kufru svůj oblíbený polštářek.

V řadě hotelů chybí zásuvka na obou stranách postele, není tedy od věci pořídit si delší nabíjecí kabel, abyste mohli mít svou elektroniku od sebe tak daleko nebo blízko, jak jste zvyklí.

Dodržujte pitný režim

Šálek bylinkového čaje před spaním je balzámem na duši. Stačí si několik porcí přibalit do Vašich zavazadel a každý večer připravit v rychlovarné konvici… Na druhou stranu se před spaním snažte vyhnout povzbuzujícím nápojům s obsahem kofeinu nebo nadměrné konzumaci alkoholu.


Poslední články

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 1. trimestr

Pro nastávající maminky a jejich potomka je důležitý každý krok už během těhotenství. Vše, co maminka během tohoto krásného období dělá a prožívá, přímo ovlivňuje i vývoj plodu. Jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje kvalitu našeho života, nejen během těhotenství, je i zdravý spánek. Jak na něj si povíme v našem novém článku.

číst více

Letní cestování aneb jak na časový posun 2. díl

Uvádí se, že na jednu hodinu časového posunu potřebujeme den, abychom se s ní vyrovnali. Pokud tedy cestujeme několik hodin, naše tělo si může zvykat klidně po celou dobu dovolené a to už se zase chystáme domů. Jak se rychleji přizpůsobit tamnímu času?
číst více