zpět seznam článků

Jak se vyspat do růžova? Tipy, které vám pomohou

Spánek se významně podílí na kvalitě našeho života. Pokud si dostatečně neodpočineme, nedokážeme správně    fungovat – jsme unavení, nepříjemní, náladoví, pesimističtí. Naše tělo totiž nemá dostatek prostoru po regeneraci, a tak se to na něm zaručeně podepisuje. Naštěstí spoustu faktorů můžeme ovlivnit a kvalitní spánek si tak sami „naordinovat“. Poradíme vám pár triků, jak na to.

Jak se vyspat do růžova? Tipy, které vám pomohou

Konec převalování

Doslova lví podíl na tom, v jakém stavu se ráno probudíme, má samotná matrace. Pokud se v průběhu noci neustále budíte, převalujete se ze strany na stranu a marně se pokoušíte najít správnou polohu, která by vám přinesla kýžený spánek, pak bude s největší pravděpodobností na vině právě ona. Zvažte proto, jestli není čas na její výměnu, a tedy na pořízení nové.

Útulné prostředí

Nezanedbatelnou úlohu sehrává i prostředí, ve kterém se do říše snů odebíráme. Mělo by působit dostatečně útulně, přehledně a také vzdušně. Nepřehánějte to proto v ložnici s nábytkem. Vedle postele umístěte hlavně noční stolek, kam si budete moci odložit vše potřebné. Pak už bude stačit jen šatní skříň na oblečení, případně komoda na drobnější prádlo. Pamatujte, že čím vzdušnější prostor, tím lépe pro váš spánek.

Čerstvý vzduch

Nezapomínejte na čerstvý vzduch. Než se uložíte do postele, pořádně celou místnost vyvětrejte, okno můžete nechat pootevřené i v průběhu noci, ať může čerstvý vzduch neustále proudit. Optimální teplota by se měla pohybovat okolo 18°C.

Světlo jako nepřítel

V ložnici si zajistěte tmu – právě ona totiž pomáhá s usínáním, jelikož je zodpovědná za spánkový hormon melatonin. Zatáhněte tedy žaluzie, použijte tmavé závěsy, z těsné blízkosti odstraňte veškeré světelné zdroje, jako mobilní telefon, budík či elektroniku a posuňte je dál na vzdálenost alespoň tří metrů. Pokud musíte rozsvítit například cestou na toaletu, použijte stolní lampu s tlumeným osvětlením či stínidlem.

Nezbytné pohodlí

Vliv má i taková drobnost jako je pyžamo. Volte noční košilky, které budou dostatečně pohodlné, volné a prodyšné. Vsadíte-li na romantické a svůdné kousky s krajkou, pak jistě uděláte radost i partnerovi. V létě pak můžete spát úplně nazí.

Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více