zpět seznam článků

Tipy a triky na nespavost

Zajímá Vás, co můžete Vy sami udělat proto aby se Vám usínalo, spalo a vstávalo mnohem lépe? Zlepšete svůj odpočinek dodržováním několika jednoduchých tipů, které Vám pohomohou...

Tipy a triky na nespavost

  1. Snažte se vstávat vždy ve stejnou hodinu a to i o víkendu.

  2. Nespěte přes den.

  1. Šest hodin před spaním nepijte nápoje s kofeinem - kávu, čaj, kolu.

  2. Dvě hodiny před spaním nepijte alkohol a nekuřte. Jestliže Vás kouření uklidňuje, pokuste se najít jiný způsob.

  3. Večer nejezte těžká jídla nebo mastné a kořeněné pokrmy. Místo toho si dejte něco lehkého.

  4. Lehká jídla, sklenka mléka s medem nebo teplá koupel před spaním jsou přáteli dobrého spánku.

  5. Cvičte - ne však těsně před spaním. Tělesná námaha zlepšuje spánek. 

  6. Ložnici před spaním dobře vyvětrejte. To zabezpečí nejen kvalitu vzduchu, ale také správný stupeň vlhkosti.

  7. Ložnice by neměla být ani příliš chladná, ani příliš teplá. Optimální teploty jsou mezi 18 a 21° C.

  8. Spánek může rušit hluk nebo příliš mnoho světla. Proto je důležité zabezpečit, aby Vaše ložnice byla tichá a tmavá.

  9. Je dobré si vytvořit před spaním rituály (čtení nebo poslouchání hudby), aby  jste svoje tělo připravili na noční odpočinek. V posteli byste neměli ani jíst, pracovat, sledovat TV atd. 

  10. Jestliže máte tělesné nebo psychické stavy bránící spánku, poraďte se s Vaším lékařem.

  11. Průměrná potřeba spánku u dospělé osoby je sedm až osm hodin. Průměrná potřeba spánku po padesátce často klesá a méně než 6 hodin. Jestliže netrpíte závažnými mozkovými onemocněními, nemusíte se nedostatku spánku obávat. I čtyři hodiny spánku Vám mohou stačit.


Poslední články

Polohovatelná křesla Lazy Boy

Vzpomínáte na, dnes již legendární seriál, Přátelé? Joey s Chandlerem v něm již tenkrát vedli zábavné souboje na svých polohovatelných křeslech s páčkou a my jsme se díky nim smáli každý večer. Náš nejnovější kousek vás přenese do atmosféry amerických bytů přesně jako v tomto kultovním seriálu. Své bitvy tak již budete moct zažít na vlastní kůži. A nejen to!

číst více

Noční cesta na toaletu: Vyberte úsporné a efektivní LED osvětlení

Znáte to. Probudíte se uprostřed hluboké noci a víte, že pokračovat ve spánku prostě nemůžete. Potmě hledáte pod postelí papuče, palcem kopnete do nočního stolku. Rychle otvíráte dveře na chodbu a uhodíte se do čela. Proč tu není aspoň malinké světlo?

číst více

Diskuse k článku



zadaný e-mail nebude u otázky zobrazen