zpět seznam článků

S usínáním vám může pomoct i To-do list

Ráno musíte brzy vstát, abyste stihli všechny své povinnosti, a přitom se večer cítíte nejvíce čilí? A tak jdete brzy do postele s pocitem, že se musíte dobře vyspat a načerpat energii. A ono ne a ne usnout. Pořád vás myšlenky zavádí ke složitým představám a vy i přesto, že se cítíte unavení, neusnete. Jde to takhle každý den? Tak to je na čase něco změnit a občas vám může pomoct i taková maličkost jako je tzv. to-do list.

To-do list vám může pomoci s usínáním

Co to je to-do list?

Název pochází z angličtiny a v češtině bychom pro něj našli mnohem delší název jako – seznam toho co musím/chci udělat. Princip je až banálně jednoduchý a přesto byl jeho význam vypozorován. Každý večer si najděte pět minut na to, abyste si takový seznam sepsali na následující den. Buďte však realisté a nedávejte si do jednoho dne to, co obvykle stíháte za týden. Jednoduše si napište několik bodů, které za následující den chcete stihnout udělat. A nezapomeňte, že by to neměli být jen povinnosti jako vyprat prádlo a utřít prach, ale také příjemné činnosti jako přečíst pár stránek rozečtené knížky nebo dát si teplou koupel. Večer si pak nad svůj to-do list sedněte, odškrtejte, co jste opravdu stihli a zakroužkujte, co jste nestihli.

Jak vám to pomůže s usnutím?

Tím, že uvidíte kolik věcí máte za den poškrtaných a kolik zakroužkovaných uvědomíte si, jak moc byl váš den produktivní. Také si sepíšete to-do list na další den a určíte si priority. Své povinnosti pak máte ucelené a seřazené a v hlavě už vám nekolují zběsilé myšlenky o tom, co jste ještě neudělali. Mozek pak lépe regeneruje a tím i celé tělo. Ve vašich myšlenkách už neprobíhá boj o to, co je důležitější, to v tuto chvíli už víte. Váš mozek cítí uspokojení ze zvládnutého dne a těšení se na další den.

Stále nemůžete usnout?

Vyzkoušeli jste to-do list, ale s usínáním máte pořád potíže? Pak bude problém asi jinde a chce to větší změnu. Máte například správně zkombinovanou matraci a rošt? Vyhovuje vám váš polštář a přikrývka? Přečtěte si naše další články, které vám mohou pomoci a nebo rovnou navštivte naše spánkové experty na prodejnách, kteří vám rádi poradí a pomohou odhalit příčinu vašich potíží s usínáním.


Poslední články

Trápí vás přehřívání v lůžku během letních měsíců? Stop probdělým nocím.

Mnoho lidí se se zvyšujícími teplotami začne během spánku budit, odkopávat peřinu a následně se zase přikrývat, protože jim začne být chladno. Jak vyřešit změny teplot jednou provždy?
číst více

Noční směny, jak se lépe vyspat? 2.díl

Každý snáší střídání směn jinak. Pro někoho je mnohem snadnější zvládat noční směnu a vyhovuje mu být přes noc aktivní a před den odpočívat. Ranní ptáčata naopak raději pracují brzo od rána přes den, ale večer už jsou brzy v posteli. Následujících několik rad vám může pomoct s usínáním po noční směně.
číst více