zpět seznam článků

Letní cestování aneb jak na časový posun 2. díl

Uvádí se, že na jednu hodinu časového posunu potřebujeme den, abychom se s ní vyrovnali. Tento den však nutně nemusí být hned ten následující, takže to neznamená, že dva dny po příletu jsme již fit. Navíc časový posun bývá při těchto delších cestách mnohem větší než jedna hodina. Naše tělo nejvýrazněji reaguje na posun, který je větší než tři hodiny. Pokud tedy cestujeme několik hodin, naše tělo si může zvykat klidně po celou dobu dovolené a to už se zase chystáme domů.  Jak se rychleji přizpůsobit tamnímu času?

Jak na časový posun

Připravte se dopředu

Na časový posun se dá připravit již doma dopředu. Každý den se snažte chodit spát o půl hodinu déle (při cestování na západ), nebo o půl hodinu dříve (při cestování na východ).

Na jak dlouho jedete pryč?

Tuto otázku byste si také měli zodpovědět, pokud vás čeká cestování do míst, kde se vás již týká časový posun. Pokud cestujete pouze na tři dny, nemá smysl si příliš zvykat na tamní čas. V tomto případě si zkoušejte udržet svůj normální režim. Pokud se chystáte na dovolenou delší než pět dní je lepší se hned od začátku zkoušet přizpůsobit tamním podmínkám. Důležitou roli v oblasti spánku hraje také kvalitní matrace, kterou však nemusíte naleznout v každém hotelu. Pokud zrovna narazíte na méně kvalitní matraci, ze které se budete zvedat celí rozlámaní, zkuste se aspoň každé ráno pořádně protáhnout a uvolnit tak svým svalům.

Hlídejte si stravu

Hlavně během prvních dnů nového časového režimu nejezte těžká a tučná jídla. Tělo se s nimi dlouho vypořádává a brání tak kvalitnímu spánku. Tělo si jednoduše lépe zvyká na nové podněty a prostředí pokud mu je dodávána lehká a výživná strava plná vitamínů a minerálů.

Cestování na lačno

Někteří odborníci doporučují cestovat na lačno s dostatkem vody. Ač to zní drasticky, platí to i pro lety dlouhé například 14 hodin.  Tělo se totiž lépe a rychleji přizpůsobuje s prázdným žaludkem. Najezte se až po příletu do vašeho cíle. A jak už bylo zmíněno mělo by to být lehké, vyvážené jídlo.

Četli jste již první díl tohoto článku? Další rady, jak se vyrovnat s časovým posunem naleznete právě v něm - Letní cestování aneb jak na časový posun 1. díl


Poslední články

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 1. díl

Každý z nás má spoustu povinností a každodenních činností, které musí zvládnout udělat včas a kvalitně. Nejjednodušším způsobem, jak si ušetřit čas, který mnohdy i nevědomky začneme dělat, je, že začneme šidit náš spánek.

číst více

Bojujte kvalitním spánkem proti podzimním depresím

Letní dny se s námi již pomalu loučí a naše tělo to vnímá velmi intenzivně. Den se začíná zkracovat a brzy se již stmívá, ráno a večer je nám chladno, avšak odpoledne nás dokáže sluníčko ještě pořádně zahřát. Už je to tak, podzim se hlásí o své místo.
číst více