zpět seznam článků

Letní cestování aneb jak na časový posun 2. díl

Uvádí se, že na jednu hodinu časového posunu potřebujeme den, abychom se s ní vyrovnali. Tento den však nutně nemusí být hned ten následující, takže to neznamená, že dva dny po příletu jsme již fit. Navíc časový posun bývá při těchto delších cestách mnohem větší než jedna hodina. Naše tělo nejvýrazněji reaguje na posun, který je větší než tři hodiny. Pokud tedy cestujeme několik hodin, naše tělo si může zvykat klidně po celou dobu dovolené a to už se zase chystáme domů.  Jak se rychleji přizpůsobit tamnímu času?

Jak na časový posun

Připravte se dopředu

Na časový posun se dá připravit již doma dopředu. Každý den se snažte chodit spát o půl hodinu déle (při cestování na západ), nebo o půl hodinu dříve (při cestování na východ).

Na jak dlouho jedete pryč?

Tuto otázku byste si také měli zodpovědět, pokud vás čeká cestování do míst, kde se vás již týká časový posun. Pokud cestujete pouze na tři dny, nemá smysl si příliš zvykat na tamní čas. V tomto případě si zkoušejte udržet svůj normální režim. Pokud se chystáte na dovolenou delší než pět dní je lepší se hned od začátku zkoušet přizpůsobit tamním podmínkám. Důležitou roli v oblasti spánku hraje také kvalitní matrace, kterou však nemusíte naleznout v každém hotelu. Pokud zrovna narazíte na méně kvalitní matraci, ze které se budete zvedat celí rozlámaní, zkuste se aspoň každé ráno pořádně protáhnout a uvolnit tak svým svalům.

Hlídejte si stravu

Hlavně během prvních dnů nového časového režimu nejezte těžká a tučná jídla. Tělo se s nimi dlouho vypořádává a brání tak kvalitnímu spánku. Tělo si jednoduše lépe zvyká na nové podněty a prostředí pokud mu je dodávána lehká a výživná strava plná vitamínů a minerálů.

Cestování na lačno

Někteří odborníci doporučují cestovat na lačno s dostatkem vody. Ač to zní drasticky, platí to i pro lety dlouhé například 14 hodin.  Tělo se totiž lépe a rychleji přizpůsobuje s prázdným žaludkem. Najezte se až po příletu do vašeho cíle. A jak už bylo zmíněno mělo by to být lehké, vyvážené jídlo.

Četli jste již první díl tohoto článku? Další rady, jak se vyrovnat s časovým posunem naleznete právě v něm - Letní cestování aneb jak na časový posun 1. díl


Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více