zpět seznam článků

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 3. trimestr

Týdny plynou a vaše děťátko v bříšku roste jako z vody. Těhotenské bříško se zvětšuje a vy už vhodnou polohu pro spánek hledáte stále hůře. Navíc ji zase za chvíli musíte měnit a tak se váš spánek spíše mění na přerušované podřimování. Jak se tedy ještě vyspat kvalitně než miminko přijde na svět?

3. trimestr těhotenství

Poloha spánku

Najít vhodnou polohu pro spánek již není snadné. Spát na břiše nelze. Na zádech vám miminko tlačí na močový měchýř a vy si tak každou chvíli musíte odskočit do koupelny. Jako vhodná poloha se tedy jeví pouze poloha na boku. Odborníci doporučují spát spíše na levém boku. Pokud na ni nejste zvyklí, je dobré začít ji zkoušet ještě než je bříško tak velké, že vám nic jiného nezbývá.

S lepším usínáním vám také mohou pomoct pravidelný režim, zdravá a vyvážená strava nebo dostatek tekutin. K večeru však tekutiny začněte omezovat, právě kvůli již zmiňovanému chození na toaletu.

 Nezapomínejte také na krevní oběh a pro jeho zlepšení využijte naše rady z článku Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 2. trimestr. Jak si však spánek ještě více ulehčit a užít?

Polštářů není nikdy dost

Pro těhotné je kvalitní polštář velmi důležitý. Podložením hlavy si můžete ulevit od pálení žáhy, které často těhotné ženy trápí. Ale nezůstávejme jen u hlavy. Pro lepší spánek si můžete polštáři podložit i břicho a nohy. Najděte si pohodlnou polohu a polštáři si pak dopomožte k ještě větší úlevě. Polštář vybírejte tak, aby byl vhodný pro všechny polohy spánku. Také se zaměřte na výplň. Měla by se snadno nechat vyjmout z polštáře a zase do něj vrátit pro regulování výšky polštáře. Nezapomínejte na hygienickou hodnotu a vybírejte polštáře se snímatelným a pratelným povlakem, který však bývá již standartem.  Celou naši nabídku polštářů si můžete prohlédnout na našich prodejnách ProSpánek.


Poslední články

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 2. díl

V prvním díle našeho článku jste se již dozvěděli nějaké tipy, jak si uspořádat čas tak, abyste byli produktivní a zároveň ušetřili nějaký čas navíc na spaní. Spánek je totiž časově náročný, a proto pokud nestíháme všechny naše povinnosti, máme tendenci se o něj obírat. . Jak se tedy vypořádat s našimi povinnostmi rychleji?

číst více