zpět seznam článků

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 2. trimestr

Jak si udržet kvalitní spánek během prvních měsíců těhotenství jste se již dozvěděli v našem minulém článku Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 1. trimestr. Teď se můžete dozvědět další rady pro kvalitní spánek v pokročilém těhotenství.

V druhém trimestru těhotenství dochází k celkovému zklidnění. Ranní nevolnosti již ustupují a vaše těhotenství vás zatím nijak neomezuje. I přesto je dobré dodržovat některé zásady pro zdravý spánek.

2. trimestr těhotenství

Pohybové aktivity pro lepší spánek

Během těchto měsíců většina maminek začíná docházet na cvičení pro těhotné. Cvičení zlepšuje krevní oběh a tím zajišťuje lepší spánek. Ať už se však jedná o toto cvičení nebo o jakékoliv jiné pohybové aktivity, je dobré provádět je spíše v dopoledních hodinách nebo v první polovině odpoledne. Důvod je jednoduchý. Takové cvičení totiž tělo nabudí a člověku se nechce spát. Před spaním by mělo být tělo v klidu, aby se připravilo na spánek. To zajistí rychlejší usínání a hlubší spánek.

Prostředí spánku

Ložnici by si měla nastávající maminka také trochu uzpůsobit. Před spaním je dobré na 15 minut otevřít okno a vyvětrat místnost. Omezte také světelné zdroje na minimum, zatáhněte žaluzie nebo rolety. Teplota v ložnici by měla být o tři stupně menší než v ostatních místnostech. Nepoužívejte mobil, počítač a tablet před spaním a raději si přečtěte pár stránek vaší oblíbené knihy. Připravujte se na spánek již před samotným ulehnutím do postele.  Vaše usnutí pak bude mnohem rychlejší a spánek kvalitnější.

Respirační potíže řeší vonné esence

Některé ženy začnou v těhotenství trápit respirační potíže. Čich se většinou zlepšuje a žena bývá citlivá na pachy i vůně. Často jí nebývají příjemné stejné vůně jako před těhotenstvím. Pro uvolnění dutin je dobré používat zvlhčovače vzduchu a vonné esence. Příjemná vůně zklidňuje tělo a přináší pocit únavy. Vonné esence vám pomohou udělat z vaší ložnice oázu klidu a relaxu. Přijďte si vyzkoušet, která vám bude vonět nejvíce na nejbližší prodejnu ProSpánek.


Poslední články

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 3. trimestr

Týdny plynou a vaše děťátko v bříšku roste jako z vody. Těhotenské bříško se zvětšuje a vy už vhodnou polohu pro spánek hledáte stále hůře. Navíc ji zase za chvíli musíte měnit a tak se váš spánek spíše mění na přerušované podřimování. Jak se tedy ještě vyspat kvalitně než miminko přijde na svět?

číst více

Video: Jak si vybrat správnou matraci

Lámete si hlavu s výběrem matrace? Víme, že matrace nekupujete každý den a proto jsme připravili krátké video s přehledem parametrů, na které se při výběru zaměřit. Na co tedy při volbě správné matrace nezapomenout?

číst více