zpět seznam článků

Jak vyzrát na problémy se spánkem

Zatímco jednomu stačí pět hodin, jiný potřebujete deset. Ať tak či tak, spánek představuje pro každého z nás základní životní potřebu. Avšak zatímco někdo usne hned, jakmile ulehne do postele, jiný se marně převaluje třeba hodinu, v noci se budí a ráno ho tak „přivítá“ bez energie a se špatnou náladou. Poznáváte se v tom také? Pak vězte, že v tom nejste sami, problémy se spánkem totiž trápí podstatnou část naší populace.

Jak vyzrát na problémy se spánkem

Kvalitní podklad

Aby se vám dobře spalo, musíte dodržet několik zásad. Především se vyplatí investovat do pohodlné postele a kvalitní matrace. Ani na jedné z nich nešetřete, za bolesti zad a probdělé noci pár uspořených korun opravdu nestojí.

Vliv prostředí

Zvýšenou pozornost však věnujte také prostředí, ve kterém se do říše spánku ukládáte. Ložnice jakožto nejintimnější pokoj v domácnosti by měla být oázou klidu, odpočinku a pohody, nikoli místem plným nepořádku a nečistot. Nakupte tedy v drogerii potřebné čisticí prostředky a pusťte se do úklidu. Využít můžete také online drogerie, ušetříte tak čas strávený cestou a bloumáním po prodejně. Utřete prach, uspořádejte věci na nočním stolku a především se zbavte nejrůznějšího harampádí, které se nikam jinam než do tohoto pokoje nevešlo. Uvidíte, že se vám bude usínat mnohem lehčeji.

Pro hezké sny

Obklopte se příjemnými vůněmi, čich je totiž jediný smysl, který nikdy nespí. Pokud tedy chcete ovlivnit, co se vám bude zdát, a toužíte si přivolat sladké sny, zahalte vaši ložnici do lehkých květinových tónů. Celý pokoj jemně provoníte pomocí aromatických osvěžovačů vzduchu.

Čistota – útulnost – kvalitní spánek

Nezapomeňte pravidelně prát povlečení, ideálně alespoň dvakrát za měsíc. V případě nemoci nebo zvýšeného pocení samozřejmě ještě častěji. Snížíte tak výskyt roztočů a zároveň zvýšíte komfort vašeho spánku. Uvědomte si, že na lůžkoviny jsou kladeny mnohem větší hygienické nároky než na jiné textilie, protože jsou v neustálém kontaktu s vaší pokožkou a není nic otravnějšího než nepříjemné alergické reakce a vyrážky. Na barevné povlečení používejte prací prášky, které nezpůsobí blednutí barev, na bílé zase ty, které obsahují rozjasňující látky. Přidejte také aviváž či ubrousky do sušičky, díky kterým bude prádlo krásně voňavé, měkké, jemné a nadýchané.

Nezapomeňte, že čistota jde ruku v ruce s útulností a útulnost přispívá ke zdravému a klidnému spánku. Tak, vyspěte se konečně do růžova!

Poslední články

Trápí vás přehřívání v lůžku během letních měsíců? Stop probdělým nocím.

Mnoho lidí se se zvyšujícími teplotami začne během spánku budit, odkopávat peřinu a následně se zase přikrývat, protože jim začne být chladno. Jak vyřešit změny teplot jednou provždy?
číst více

Noční směny, jak se lépe vyspat? 2.díl

Každý snáší střídání směn jinak. Pro někoho je mnohem snadnější zvládat noční směnu a vyhovuje mu být přes noc aktivní a před den odpočívat. Ranní ptáčata naopak raději pracují brzo od rána přes den, ale večer už jsou brzy v posteli. Následujících několik rad vám může pomoct s usínáním po noční směně.
číst více