zpět seznam článků

Jak se probudit ze zimního spánku aneb 7 rad pro lepší spánek na jaře

Kalendář nám již oznamuje příchod jara. Cítíte se stále unavení a nemůžete se zbavit tzv. jarní únavy? Pojďte se s námi probudit ze zimního spánku. Následujících několik rad vám v tom jistě napomůže.

Jak na jarní únavu

Doplňte vitamín D

Je všeobecně známo, že vitamín D získává naše tělo ze slunečního záření. A na jaře to přímo láká vyjít ven a nechat se hladit prvními slunečními paprsky, podlehněte a vyrazte do přírody. To vám dodá vitamín D a dobrou náladu na celý den.

Zeleninová jídla

I ostatní vitamíny tělu po dlouhé zimě chybí. S tím vám zaručeně může pomoct čerstvá zelenina, která se začne objevovat na trzích a růst na vašich zahrádkách. Dopřejete tak tělu potřebné minerály a další látky, tělo se pročistí a příjemně nastartuje díky získané energii. Únava už vás trápit nebude.

Detoxikace

Na jaře je ideální čas pro detoxikaci vašeho těla. Forem a doporučených způsobů pro detoxikační kůru je celá řada. Zkuste hledat, co by vyhovovalo přímo vám. Tím, že se zbavíte toxinů ve vašem těle, svůj organismus na nějaký čas zregenerujete a po náročné zimě tzv. zresetujete.

Pohybem proti únavě

Zabojovat proti jarní únavě vám může pomoct také správný pohyb. Čerstvý vzduch, příroda a sport dělají s tělem divy. Navíc bez zimních bund a čepit už se lépe vyráží na procházky, túry, běhat nebo na kolo. Vytáhněte svého partnera a děti a nasávejte jaro plnými doušky. Příjemně se unavíte pro snadné usnutí večer a jarní únava se s vámi brzy začne sama loučit.

Bylinková koupel

Nechat odplavit únavu také můžete ve vaně. Bylinkové koupele vám v tom pomohou ještě více. Napusťte si teplou vodu, zasypejte bylinkami a relaxujte. Zrelaxované tělo lépe regeneruje, rychleji usnete a užijete si hluboký spánek, ze kterého se probudíte opravdu odpočatí. A jaké bylinky jsou vhodné? Vyzkoušejte rozmarýn, levanduli, heřmánek, kozlík, přesličku nebo různé kombinace těchto bylinek.

Jarní úklid i v ložnici

Obávaný jarní úklid by neměl minout ani vaši ložnici. Nechte pořádně vyvětrat své přikrývky a polštáře, po zimě to jistě potřebují a co je příjemnější než vůně jarního vzduchu linoucí se z vašich lůžkovin. Ale tím úklid bohužel nekončí. Jak na správně uklizenou ložnici se můžete dozvědět v článku Čistá ložnice znamená vydatnější spánek.

Správné vybavení ložnice

Kombinace roštu a matrace hraje pro kvalitní spánek nesmírně důležitou roli. Pokud vás například trápí bolesti zad a krku nebo únava, která není spojená s příchodem jara, nýbrž je celoroční, bude nejspíš něco v nepořádku. Poraďte se s našimi spánkovými specialisty na prodejnách ProSpánek. S kvalitou vašeho spánku vám také může napomoci kvalitní ložní prádlo a lůžkoviny. Obzvlášť pokud máte citlivější pokožku, trpíte nadměrným zahříváním a pocením nebo vám je naopak neustále zima. Nejen v těchto případech je výběr lůžkovin zásadním.  


Poslední články

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 1. trimestr

Pro nastávající maminky a jejich potomka je důležitý každý krok už během těhotenství. Vše, co maminka během tohoto krásného období dělá a prožívá, přímo ovlivňuje i vývoj plodu. Jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje kvalitu našeho života, nejen během těhotenství, je i zdravý spánek. Jak na něj si povíme v našem novém článku.

číst více

Letní cestování aneb jak na časový posun 2. díl

Uvádí se, že na jednu hodinu časového posunu potřebujeme den, abychom se s ní vyrovnali. Pokud tedy cestujeme několik hodin, naše tělo si může zvykat klidně po celou dobu dovolené a to už se zase chystáme domů. Jak se rychleji přizpůsobit tamnímu času?
číst více