zpět seznam článků

Jak se lépe vyrovnat se změnou času

A je to tu zase. Ani letos se nevyhneme změně času na letní, což je ta méně příjemná varianta změny času. Ukradne nám totiž celou hodinu spánku, a i přesto, že se to zdá málo, na naše tělo má i hodina spánku velký vliv. Změna sice probíhá přes víkend, takže většina z nás si toho v neděli nejspíš ani nevšimne. Adaptace na změnu času však netrvá tělu pouhý den. Jak se s touto změnou lépe vyrovnat vám poradíme v následujícím článku. Čtěte dál.

Změna času na letní

Co dneska vypnout seriál dřív?

S usínáním a kvalitním hlubokým spánkem má problém velká část populace. Za tyto nepříjemnosti může více faktorů a jedním z nich může být i televize nebo počítač. Obrazovky totiž vyzařují modré světlo, které vás spíše probouzí, než uspává. Co místo sledování filmů a pročítání sociálních sítí raději sáhnout po dobré knize?

Relaxace před spaním

Hodinu před usnutím byste se už neměli zabývat náročnými činnostmi. Raději si dopřejte relaxaci a připravte se na spánek. Jak na to? Teplá koupel může být skvělým začátkem. Po ní si dopřejte klidné odpočívání v posteli. Nedovolte myšlenkám utíkat k záležitostem uplynulého dne. Myslete například na svůj dech nebo si představujte svoje oblíbené relaxační místo. Takovým místem může být například les, louka nebo hory. Pravidelně dýchejte a uvolněte svaly. Budete lépe připraveni na spánek a snáze usnete.

Spánkový režim            

Naprosto zásadní roli v kvalitě spánku a rychlosti usínání hraje pravidelný režim. Nastavte si režim tak, aby vyhovoval přesně vašim potřebám a dodržujte jej i v pracovní i ve volné dny. Také správná výživa a zdravý životní styl vám se spánkem může pomoci. Pestrá strava a dostatek tekutin mají totiž komplexně pozitivní vliv na tělo a to i na regeneraci a spánek. I osvěžující ranní sprcha je skvělým doplňkem pro kvalitní spánek.

Prostředí spánku

Jestli vás probouzí bolesti zad nebo se ráno budíte se zatuhlým krkem je čas na změnu nejen času, ale také změnu vašeho spánkového prostředí.  Matrace a polštář jsou velmi důležitými faktory spánku, které ovlivňují jeho délku i kvalitu. Také nezapomínejme na volbu roštu. Naši odborníci na prodejnách ProSpánek s vámi vyberou tu pravou kombinaci pro vás.


Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více