zpět seznam článků

8 rad pro ideální spánek v zimním období - 1.díl

Jistě to známe všichni. Za tmy se ráno budíme a vydáváme se do práce a dost často se i za tmy vracíme domů a máme pocit, že už musí být určitě půlnoc i když je teprve pět hodin odpoledne.

zimní období

Zimní období je celé náročnější pro organismus. Je zima, tma, chybí nám slunce a převládá pocit lenosti. Také byste nejraději byli medvědem a na zimu si zalezli do peřin a probudili až na jaře? Máme pro vás několik tipů, jak si toto období ulehčit a užít si tak kvalitnější spánek. Ráno se vám pak přece jen bude do té tmy vycházet o něco lépe. 

Světlo v ložnici

Světlo má velký význam na kvalitu našeho spánku. Pokud bydlíte v rušné ulici se spoustou pouličních lamp, které svítí přímo do vašich oken, je určitě skvělým řešením pořídit si rolety nebo žaluzie a každý večer je zatáhnout. Tma připravuje tělo na spánek a ani během noci nás nebudí umělé světlo lamp. Pokud však bydlíte v klidném prostředí, kde vás světlo z ulice neruší, rolety nezatahujte. Ráno se vám totiž bude lépe vstávat do přirozeného šera.

Nezapomínejme na naše přístroje a chytré technologie. Jestliže máte ve vaší ložnici diody, svítící budík nebo spotřebiče jako je televize, počítač aj., které mají z pravidla malé červené světélko svítící i po vypnutí, přesuňte je nejlépe úplně do jiné místnosti. V ložnici má být tma a klid a je klidně možné, že i takový detail jako přesunutí notebooku do jiné místnosti vás může vysvobodit z problémů se spánkem.

Modrým světlům z obrazovek jsme věnovali celý článek, který si můžete přečíst zde

Doba spánku

Je všeobecně známo, že ideální doba spánku pro dospělého zdravého člověka činí cca 8 hodin denně. Výzkumy odborníků nejčastěji uvádí tuto hodnotu, i když se již objevují studie, které tvrdí, že tato doba je ještě o hodinu kratší. Každému však vyhovuje něco jiného. Někomu stačí 6 hodin spánku a již se cítí odpočatě, jiný by potřeboval třeba i dvojnásobek. Většinou to souvisí s dalšími podmínkami pro váš spánek a fyzickým i psychickým stavem. Pokud je však doba, kterou prospíte velmi dlouhá a přesto se ráno necítíte odpočatí je dobré popřemýšlet, co by se dalo změnit. Máte například správnou matraci?

Pravidelný režim

Režim je důležitý v celém našem životě. Často také vyřeší předchozí problém s délkou vašeho spánku. Nastavte si takový režim dne, který vám bude vyhovovat a dodržujte jej. Uvidíte, že se vám po čase sám upraví podle potřeb vašeho těla.

Vyvarujte se víkendovému dospávání. Snažte se vstávat přibližně ve stejnou dobu i pokud máte volno. I když je vidina prospané neděle lákavá, pokuste se jí odolat a nenarušovat tak rytmus těla, který jste si nastavili. Vyvarujete se tak náročnému pondělnímu vstávání.

Správná volba matrace

Jak již bylo zmíněno matrace hraje důležitou roli ve vašem spánku a to v každém ročním období. Opět platí, že každému vyhovuje něco jiného. Máte nějaké zdravotní omezení? Bolí vás při spánku záda? Máte rádi tvrdší podložku pro spánek nebo se raději uvelebíte do měkkého? Vyhovuje vám paměťová pěna? To vše hraje důležitou roli při koupi matrace.

S kvalitou přichází komfort v podobě odpočatého těla po probuzení, ale i po celý den. Naši odborníci na prodejnách s vámi vyberou to nejlepší řešení pro váš spánek.


Poslední články

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 3. trimestr

Týdny plynou a vaše děťátko v bříšku roste jako z vody. Těhotenské bříško se zvětšuje a vy už vhodnou polohu pro spánek hledáte stále hůře. Navíc ji zase za chvíli musíte měnit a tak se váš spánek spíše mění na přerušované podřimování. Jak se tedy ještě vyspat kvalitně než miminko přijde na svět?

číst více

Klidný a zdravý spánek v těhotenství – 2. trimestr

V druhém trimestru těhotenství dochází k celkovému zklidnění. Ranní nevolnosti již ustupují a vaše těhotenství vás zatím nijak neomezuje. I přesto je dobré dodržovat některé zásady pro zdravý spánek.
číst více