zpět seznam článků

Bojujte kvalitním spánkem proti podzimním depresím

Letní dny se s námi již pomalu loučí a naše tělo to vnímá velmi intenzivně. Den se začíná zkracovat a brzy se již stmívá, ráno a večer je nám chladno, avšak odpoledne nás dokáže sluníčko ještě pořádně zahřát. Už je to tak, podzim se hlásí o své místo.

Ne každý z nás ho však vítá. Některým lidem začínající chlad a tma, změny počasí a další faktory nedělají dobře. Úsměv z tváře se vytrácí, špatná nálada převažuje nad tou dobrou a v krajních, avšak zdaleka ne ojedinělých případech začíná trpět člověk nemocí zvanou deprese a úzkost.

Touto nemocí v dnešní době trpí, čím dál více lidí jakékoliv věkové kategorie. V podzimních a zimních měsících se toto psychické onemocnění často probouzí k životu a znesnadňuje pak každodenní fungování v běžných životních situacích, které se najednou zdají nepřekonatelné. Tato psychická zátěž pak ovlivňuje i naše fyzické zdraví, sociální vztahy apod.

Bojujte kvalitním spánkem proti depresím

Jak předcházet depresím?

Jako u jakékoliv jiné nemoci je důležitá prevence. Také se můžete setkat s pojmem zásady duševní hygieny. Pokud člověk tyto zásady dodržuje ještě před prvním projevem depresí, je velmi pravděpodobné, že se mu onemocnění vyhne úplně. Avšak ani pokud se onemocnění u člověka již projevilo, není na škodu tyto zásady dodržovat, naopak je to nezbytné pokud se člověk chce depresí zbavit a překonat je.

Správná výživa

Pro duševní pohodu je důležité dávat tělu všechny potřebné vitamíny a látky, které organismus potřebuje. Zaměřte se na to, co jíte a vzdělávejte se v této oblasti. Tučná, slaná a sladká jídla neprospějí ani vašemu žaludku, ani vaší mysli. Vsaďte na luštěniny, které obsahují spousty prospěšných látek a také na sezonní ovoce a zeleninu. Hned se Vám bude podzim více líbit, když zjistíte, kolik druhů ovoce nabízí.

 Odpočinek v přírodě

Zabalte se do teplého svetru a vyrazte do lesa. Čerstvý vzduch, stromy, klid a ticho. To je to pravé pro relaxaci mysli. Utřiďte si myšlenky a myslete pozitivně. Smiřte se vnitřně s tím, že příroda také potřebuje odpočinek a proto nastává podzim, který má také přece svoje kouzlo. Zbarvené listí a déšť za oknem se dá vnímat dvěma způsoby. Buď vás to rozesmutní, a nebo si můžete uvařit hrnek čaje a sledovat kapky na okně s úsměvem.

A nebo wellness?

Nejste ten typ, co by vyrazil s košíkem na houby do lesa? Nevadí. Užívat si můžete i jinak. Zkuste třeba nějaký wellness pobyt nebo si zajděte na masáž. Po dlouhém létě si jednoduše dopřejte chvíli pro sebe a zrelaxujte své tělo i mysl.

Kvalitní spánek jako nejlepší prevence

Hluboký a zdravý spánek je také skvělou prevencí proti všem negativním myšlenkám, které vás doprovázejí. Odpočaté a svěží tělo bojuje lépe proti jakékoliv nemoci od chřipky až po depresi.

Jak si kvalitní spánek zajistit? Začněme s kvalitní matrací, která bude vyhovovat vaší výšce, váze a dalším proporcím. Zvolíte raději studenou pěnu nebo paměťovou? Pokud se vám špatně vstává z postele, zvolte vysokou matraci. Nepotíte se ve svém lůžku? Zkuste si vybrat matraci a lůžkoviny s termoregulačními schopnostmi, které udržují konstantní a příjemnou teplotu ve vaší posteli. I polštář vybírejte obezřetně. Zvolte polštář podle nejčastější polohy vašeho spánku pro maximální komfort. Pokud si nevíte s tímhle vším rady, zastavte se na nejbližší prodejně, kde vám naši spánkoví odborníci rádi pomohou s výběrem.


Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více