zpět seznam článků

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 2. díl

V prvním díle našeho článku jste se již dozvěděli nějaké tipy, jak si uspořádat čas tak, abyste byli produktivní a zároveň ušetřili nějaký čas navíc na spaní. Spánek je totiž časově náročný, a proto pokud nestíháme všechny naše povinnosti, máme tendenci se o něj obírat. To však škodí našemu zdraví, ale i naší produktivitě. Jak se tedy vypořádat s našimi povinnostmi rychleji?

Jak si ušetřit více času na spaní

Sociální sítě držte zkrátka

Sociální sítě a nejrůznější aplikace jsou často velmi dobrými pomocníky, ale zároveň jsou obrovskými žrouty času. Kolik hodin denně strávíte brouzdáním po internetu? Ať je váš tip sebeupřímnější i přesto bude skutečný čas, který na sociálních sítích strávíte, ještě o něco delší, než odhadujete. Zkuste se na tento fakt zaměřit a netrávit bezvýznamně čas na sociálních sítích. Některé chytré telefony dokonce již mají měřič času, který vám počítá čas strávený na internetu a vy sami si zvolíte denní limit. Po jeho překročení vás telefon upozorní, že máte svůj denní limit vyčerpán a měli byste se věnovat něčemu jinému.

Zapisujte si poznámky

Ať už je to diář nebo jakýkoliv poznámkový blok mějte jej pořád u sebe a pište si do něj všechno. Pro jistotu si zapisujte opravdu každou maličkost, kterou máte splnit, vyřídit někomu vzkaz apod. Snadno se totiž může stát, že v pracovním koloběhu zapomenete. Mít vše zapsané a raději si to po splnění škrtnout je rozhodně lepší než vynechat něco důležitého.

Nebojte se říct si o pomoc

Není ostuda říct si pomoc, ať už své rodině nebo přátelům. Každý toho má občas moc a tak když víte, že vám s tou hromadou povinností může někdo pomoci, nebojte se a o pomoc požádejte. Je však důležité nezneužívat ochotu druhých a pomáhat si vzájemně. Buďte tedy otevření a vstřícní pokud někdo požádá o pomoc vás. A mohou to být i maličkosti, když zrovna nestíháte umýt nádobí nebo vyvenčit psa, rozhlídněte se okolo, jestli zrovna váš manžel nebo děti nemají chvilku času. I taková malá pomoc vám může zajistit čas navíc.

Dělejte si denní rozvrh celistvý

Mezi různými činnostmi si nenechávejte zbytečná tzv. hluchá místa. Víte, že vám něco bude trvat například dvě hodiny, pak budete mít tři hodiny pauzu a opět činnost na dvě hodiny? Nejde tyto dvě činnosti raději splnit hned po sobě a pak mít čas na odpočinek? Nebo zkuste toto hluché místo, které byste nevyužili, zaplnit něčím, co vás čeká v průběhu dalších dnů nebo něčím, co už dlouho odkládáte. Pokud budete mít svůj denní rozvrh celistvý a vše zvládnete splnit bez zbytečných pauz, budete také mít více času na odpočinek a večer již budete mít volný na příjemnou koupel a ulehnutí do vaší měkké postele.

Relax

Zvládáte toho opravdu hodně a každou minutu máte vyplněnou na maximum. Pak také ale přijde únava spojená s neustálým vypětím vašich sil. Zastavte se a každý den si najděte chvíli pro relax. Ať už je to aktivní relax jako například nějaký sport nebo vycházka do přírody, nebo pasivní relaxace jako poslouchání hudby a sledování filmů, je nutné si tento odpočinek dopřávat. Vypněte, relaxujte se a odpočiňte si. Určete si, v kolik hodin byste chtěli chodit spát  tak, aby vám to vyhovovalo podle vašeho denního režimu a již hodinu předtím nedělejte nic náročného a připravujte se na spánek. Může to například fungovat tak, že úderem deváté večerní všeho necháte, hodíte starosti za hlavu a jdete si dát voňavou koupel. Stane se z toho vaše pravidlo a zároveň rituál, na který se budete těšit.


Poslední články

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 1. díl

Každý z nás má spoustu povinností a každodenních činností, které musí zvládnout udělat včas a kvalitně. Nejjednodušším způsobem, jak si ušetřit čas, který mnohdy i nevědomky začneme dělat, je, že začneme šidit náš spánek.

číst více