zpět seznam článků

Bílý šum Vám může pomoci lépe spát

Nedaří se Vám usnout? Probouzíte se rozlámání přestože spíte na kvalitní matraci nebo polštáři? Problém může být v prostředí, které po celou noc narušuje Váš spánek. Pomoci Vám může bílý šum! Zkušenosti s ním mají nejen maminky od neutišitelných miminek, ale i celá řada dospělých, kterým se špatně spí.

Co je to bílý šum?

Bílý šum (anglicky White Noise) je nerušivý monotónní zvuk v pozadí, který přehluší jiné zvuky. Pokud Vás během noci probudí hluk, nemůže za to vlastně hluk samotný, na vině je ve skutečnosti změna hladiny hluku, který je kolem Vás. Mozek tedy probuzením ze spánku reaguje na změnu intenzity nebo hlasitosti okolních zvuků.

Podstata bílého šumu

Už jste si někdy všimli, že když usínáte v místnosti, kde je naprosté ticho, uslyšíte každý zvuk v domě? Slyšíte, jak vedle v místnosti tikají hodiny, jak venku jede auto a podobně. Váš mozek všechny tyto zvuky zaznamenává a zpracovává je. Pokaždé když usnete, hlasitější zvuky Vás mohou probudit nebo Váš spánek ovlivňují a narušují i přesto, že Vás třeba úplně nevzbudí.

Jak Vám bílý šum může pomoci usnout?

Pokud se snažíte usnout, může Vás změna hladiny zvuku vzbudit nebo Vám v první řadě bránit v usnutí. Když ale Vaše mysl vnímá konstantní zvuk, zaměří se na něj a další okolní zvuky již nebude vnímat. To Vám pomůže snadněji usnout a je méně pravděpodobné, že Váš spánek bude během noci narušen.

K vytvoření bílého šumu lze využít například obyčejný větrák nebo jiný přístroj produkující jednotvárný nerušivý zvuk. My ale doporučujeme vyzkoušet některou z aplikací pro chytré telefony, kterých je k dispozici celá řada. Až půjdete spát, pro iOS zkuste aplikaci NiteFan a pro Android je ke stažení zdarma například aplikace White Noise Free.

Po navození příjemné atmosféry pro spánek bílým šumem zjistíte, jak jsou zvuky, které jinak běžně slyšíte, sotva znatelné a jak se každé ráno budete probouzet mnohem více odpočatí.


Poslední články

Správný čas na výměnu vašich lůžkovin právě nastal.

I v lůžkovinách najdeme několik rozdílů, které byste měli znát a při výběru lůžkovin se jimi řídit. Věděli jste například, že existují hned tři druhy lůžkovin? Nebo že i lůžkoviny mohou zajišťovat stálou teplotu v lůžku? Také jste možná netušili, že lůžkoviny bychom měli měnit dle ročního období. Je tohle pro vás novinka? Pojďme se na lůžkoviny podívat z blízka.

číst více

Jak sport ovlivňuje kvalitu našeho spánku?

Spánek je základní fyziologickou potřebou. Během spánku regenerujeme, relaxujeme a obnovujeme energii. Dlouhodobý nedostatek spánku má velký vliv na naše zdraví a fyzičku. Vlastně se tedy dá říct, že spánek ovlivňuje náš výkon ve sportu a to v jakémkoli.

číst více