zpět seznam článků

9 důležitých věcí, na které se v ložnici zaměřit - část 2

Je důležité si uvědomit, že jednu třetinu života strávíme spánkem. Tuto dobu bychom neměli podceňovat, ale naopak začít se zajímat co vše můžeme udělat pro zdravý spánek, a tím pro kvalitnější a delší život. V minulém článku jsme si řekli, jak náš spánek ovlivňuje teplota, tlak nebo světlo. Jaké jsou další vlivy, které bychom měli v naší ložnici eliminovat?

Vlhkost: vyhněte se extrémům…

Vlhkost musí být v mezích, kdy na nás nepůsobí rušivě. Při nízké vlhkosti vzduchu se nejenom špatně usíná, dochází také k vysychání sliznic horních cest dýchacích. Ze spaní nás pak budí kašel, nutnost se napít a vysušuje se nám pokožka. Naopak vysoká vlhkost, zejména lůžka, nás pak nutí se převalovat a odkopávat…

TIP: S vlhkostí v lůžku nám pomůže se vypořádat správně odvětrávaná matrace a také kvalitní prodyšná nebo termoregulační přikrývka.

Pravidelnost: základ úspěchu…

V případě spánku je pravidelnost pro spánkový režim velmi důležitá. Pokud chodíte spát pravidelně ve stejnou dobu, v daný čas už se Vaše tělo psychicky připravuje k odpočinku a relaxaci, snadněji se Vám usíná a tělo dostává potřebnou porci spánku.

TIP: Díky pravidelnosti můžete snadno dosáhnout ideální doby spánku 6 až 8 hodin. Stále ale platí, že zásadním měřítkem je kvalita spánku.

Vůně: nalaďte se ke spánku…

Čich je další ze smyslů, bohužel často opomíjených, které hrají v ložnici důležitou roli. Příjemná, osobitá avšak nerušivá vůně má pozitivní vliv na náš spánek. Dokáže navodit příjemnou atmosféru a uklidnit naši mysl před usnutím.

TIP: Nezapomínejte před spaním také vyvětrat. Potřeba čistého vzduchu bez nepříjemných pachů je předpokladem splnění tzv. čichové pohody

Vůně do ložnice Sense

Psychický stav: zbavte se stresu…

Ke spánku bychom se měli ukládat v dobré psychické pohodě. Stres se projeví na kvalitě naše spánku. Pokud možno, nezabývejte se před spaním stresujícími záležitostmi nebo zkuste některý z osvědčených receptů na lepší usnutí – heřmánkový čaj, horkou koupel nebo teplé mléko s medem.

TIP: Před spaním je dobré vypnout, nevyvíjet přílišnou fyzickou aktivitu a omezit příjem povzbuzujících látek.

Hygiena: čistá a voňavá ložnice hraje prim…

Ložnice by měla být čistá a voňavá a obklopit bychom se měli materiály příjemnými na dotek. Neměli bychom proto zapomínat na pravidelnou hygienu svojí, ale také našich lůžkovin a povlečení.

TIP: S hygienou lůžka nám pomohou také chrániče matrace, které lze snadno prát samostatně a účinně brání znečištění matrace.

Je důležité si uvědomit, že jednu třetinu života strávíme ve spánkem. Tuto dobu bychom neměli podceňovat, ale naopak začít se zajímat co vše můžeme udělat pro zdravý spánek, a tím pro kvalitnější a delší život. 


Poslední články

10 tipů, jak si ušetřit více času na spaní 1. díl

Každý z nás má spoustu povinností a každodenních činností, které musí zvládnout udělat včas a kvalitně. Nejjednodušším způsobem, jak si ušetřit čas, který mnohdy i nevědomky začneme dělat, je, že začneme šidit náš spánek.

číst více

Bojujte kvalitním spánkem proti podzimním depresím

Letní dny se s námi již pomalu loučí a naše tělo to vnímá velmi intenzivně. Den se začíná zkracovat a brzy se již stmívá, ráno a večer je nám chladno, avšak odpoledne nás dokáže sluníčko ještě pořádně zahřát. Už je to tak, podzim se hlásí o své místo.
číst více