zpět seznam článků

3 tipy jak vykročit do nového školního roku pravou nohou

Outfit na první školní den je vybrán, tužky jsou ořezané a nová aktovka je připravená u dveří. Ale před tím než celá rodina „naskočí“ do nového školního roku, ujistěte se, že jste vyřešili i spánkový harmonogram Vašeho dítěte. Kombinací kvalitní matrace a správného spánkového harmonogramu zajistíte svému dítěti nejen vydatnější spánek a vitalitu, ale také lepší výsledky ve škole.

Správný spánkový režim v novém školním roce

Po dlouhých letních večerech a bezstarostných ránech, je pravděpodobné, že Vaše dítě bude potřebovat pomoci s dřívějším chozením do postele a s ranním vstáváním. Nejenom, že to povede ke snížení ranních bojů typu „Nechce se mi vstávat z postele...“, ale je to důležité i pro učení Vašeho dítěte. Už jen o 25 minut spánku méně může vést k nižším výkonům, nedostatku koncentrace a únavě. Tyto tři typy Vám pomohou jak úspěšně upravit spánkový harmonogram Vašeho dítěte.

Postupná úprava spánkového harmonogramu

Nečekejte na poslední večer před první dnem nového školního roku. Náhlá změna by totiž mohla situaci udělat ještě těžší. Místo náhlých změn je dobré dělat změny postupně. Zhruba dva týdny před koncem prázdnin začněte posouvat po 5-15 minutách odchod do postele. To pomůže Vašemu dítěti přizpůsobit se novému spánkovému harmonogramu.

Nejste si jisti, v kolik by mělo jít Vaše dítě spát? Děti ve věku od 7 do 12 let potřebují 10-11 hodin spánku, zatímco starší dětí potřebují 8-9 hodin.

Vytvořte pravidelné večerní rutiny

Pokud Vaše dítě ještě nemá pravidelný spánkový režim před spaním, je na čase pro jeho vytvoření, zvláště pokud se jedná o menší dítě. Příjemnou spánkovou atmosféru může pomoci naladit například čtení knihy nebo koupel těsně před spaním. Navíc pokud se budou tyto rutiny pravidelně opakovat tělo si zvykne, že právě po těchto úkonech je čas jít spát.

Elektronika musí z pokoje

Laxní letní pravidla mohla umožňovat, že si Vaše dítě mohlo před spaním hrát hry na počítači nebo na mobilu, ale elektronika by během spánku neměla v pokoji vůbec být, protože právě ta může zapříčinit špatný spánek. Nejen, že zvuk textových zpráv může dítě budit, ale modré světlo, které PC nebo mobil vyzařuje, podporuje stav bdělosti (a to o půl 9 večer rozhodně nechceme). Zaveďte pravidlo, že hodinu před spánkem musí být veškerá elektronika vypnutá.


Poslední články

Trápí vás přehřívání v lůžku během letních měsíců? Stop probdělým nocím.

Mnoho lidí se se zvyšujícími teplotami začne během spánku budit, odkopávat peřinu a následně se zase přikrývat, protože jim začne být chladno. Jak vyřešit změny teplot jednou provždy?
číst více

Noční směny, jak se lépe vyspat? 2.díl

Každý snáší střídání směn jinak. Pro někoho je mnohem snadnější zvládat noční směnu a vyhovuje mu být přes noc aktivní a před den odpočívat. Ranní ptáčata naopak raději pracují brzo od rána přes den, ale večer už jsou brzy v posteli. Následujících několik rad vám může pomoct s usínáním po noční směně.
číst více