zpět seznam článků

12 tipů pro nejlepší spánek

Pokud jde o to, abychom se dobře vyspali a spánek byl kvalitní, často svou energii zaměřujeme na vytvoření optimální spací rutiny. A zatím, co úvahy jsou důležité, ale vynechali jsme jeden klíčový faktor – prostředí pro spánek v ložnici.

Výzkum říká, že ke spánku je nutné i vhodné prostředí a to zásadně ovlivňuje kvalitu spánku, a existuje mnoho aspektů, které mají zařídit ideální prostředí v ložnici. Chcete se dozvědět více o vhodném prostředí ke spánku?

1. Zbavte se staromódních žárovek

Výměna žárovek v našich domovech za LED žárovky, protože jsou energeticky účinnější a kvalitní světlo. Pokud přidáte LED žárovky do lampy ve vaší ložnici, může se Vám hůře usnout. Doporučuji, aby všichni udržovali ve svých ložnicích měkké teplé světlo, které lze snadno ztlumovat.

2. Neusínejte blízko elektroniky

Teď už víme, že naše televizory, telefony a tablety emitují modré světlo, které narušuje naši přirozenou produkci melatoninu, což znamená, že jednoduchá ložnice bez elektroniky je to pravé prostředí.

Pozor i na podsvícené budíky, časté pozorování času a počítání, kolik hodin budeme spát není dobré. Doporučujeme veškerou elektroniku mít daleko od hlavy.

3. Regulování slunečních paprsků v místnosti

Milujete se probouzet se sluníčkem v dopoledních hodinách? Avšak v noci se vyskytuje několik vnějších vlivů světla, která nám dělají problém usnout.

Zde doporučujeme mít v ložnici při usínání úplnou tmu, což zajistí lepší spánek, než když vám za okny blikají světla aut…

4. Ticho v ložnici

Pro lidi, kteří žijí v městském prostředí, kde okolní hluk je na běžném pořádku nebo pro ty, kteří bojují s chrápáním partnera. Doporučujeme otestovat špunty do uší. S hlukem z okolí si poradíte zavřenými dveřmi a okny. Pokud rádi usínáte s hudbou, věřte, že Vás to v podvědomí budí a nevyspíte se tak dobře, jako když budete spát v naprostém tichu. A kdo má to štěstí, že žije v přirozeně klidném prostředí, radujte se z ticha ve vaší ložnici.

5. Ustelte si postel každé ráno

Ustelte si svou postel hned po tom, co ji necháte vyvětrat, což vám dodá pocit úspěchu hned po probuzení, a když přijdete na konci dne domů, tak je to příjemné a relaxační chodit kolem načapané postele. To také zajistí, že se do postele dostane méně nečistot a prachu – udržuje to Vaši postel čistší.  Pokud máte doma domácí zvířata, pomáhá Vám to udržet nečistoty a chlupy od Vašeho ložního prádla. Čisté a příjemné lůžko je pro spánek lepší než znečištěné, kde se špatně spí.

6. Vyměna povlečení každý týden

Existuje mnoho lidí, kteří se diví tomu, že by se povlečení mělo měnit každý týden, ale je to kvůli roztočům, což může také narušovat spánek. Ujistěte se, že pravidelně čistíte vaši postel, zejména pokud s vámi spí vaši zvířecí mazlíčci.

7. Výzdobu ložnice držte v klidných barvách a vzorech

Pestré barvy a odvážné vzory špatně působí na Váš spánek. Pokud se chcete dobře vyspat, měli byste použít pohodové barvy a vzory – vyhněte se chaosu. Měkké, tlumené, nestresující barvy jsou ideální. Jděte do šedé a bílé. To jsou ideální barvy ke spánku.

8. Mějte poznámkový blok na nočním stolku

Místo bzučení Vašeho telefonu, si uchovávejte na nočním stolku blok papíru s tužkou, pro ty otravné myšlenky, které se Vám honí hlavou, před tím než usnete.

Mnoho z nás prožívá nejkreativnější chvíle před tím, než usneme. Stejně jako myslet na věci, které chceme říci ostatním. Nemusíte číst, co jste napsali před spánkem, ale velmi dobře vás to pomůže usnout.

9. Jemná vůně ložnice

Máte-li svíčky či jakýkoliv jiný typ osvěžovače vzduchu ve vaší ložnici, ujistěte se, že jsou to uklidňující vůně jako např. levandule. Vůně je v ložnici více důležitá, než si kdo z nás uvědomuje.

10. Čím studenější tím lepší

Hodně lidí tráví čas před spaním právě ve sprše nebo ve vaně, protože jim to pomáhá se uvolnit, a zlepšuje to jejich tělesnou teplotu. A právě to nám dělá problém usnout. Avšak pokud zvolíte ve sprše studenější vodu než obvykle, bude pro Vás jednodušší usnout. Pokud chcete relaxovat v teplé vodě, doporučujeme, alespoň 2 hodiny před spánkem.

11. Nahraďte své staré polštáře a matrace

Je mnoho lidí, kteří nemají vhodně zvolené matrace a polštáře. Staré matrace a polštáře obsahují alergeny, které se dostanou do jádra matrací a špatně se dostávají ven. Kdo z vás trpí spánkovou apnoe nebo ti, kteří se probouzí vyčerpaní každý den, jakmile změnili svou matraci, začali lépe spát a probouzejí se opravdu svěží. Pokud si nechcete měnit polštář každé dva roky, je to jen nálož zanešená alergeny. Bez ohledu na to, jak krásný Váš polštář stále je. Matraci doporučujeme měnit každých 10 let.

12. Zjednodušte Váš nábytek v ložnici

Mějte v ložnici pouze nábytek, který pro spánek a odpočinek potřebujete – noční stolky, postel, pohovku, křesla… Nepotřebujete stůl nebo jakékoliv cvičební pomůcky. Také se vyhněte reflexním věcem v ložnici, jako jsou zrcadla, protože mohou být zvláště nepříjemné uprostřed noci. Stručně řečeno, vaše ložnice je určena pro spaní, a tak by to mělo zůstat.


Poslední články

Polohovatelná křesla Lazy Boy

Vzpomínáte na, dnes již legendární seriál, Přátelé? Joey s Chandlerem v něm již tenkrát vedli zábavné souboje na svých polohovatelných křeslech s páčkou a my jsme se díky nim smáli každý večer. Náš nejnovější kousek vás přenese do atmosféry amerických bytů přesně jako v tomto kultovním seriálu. Své bitvy tak již budete moct zažít na vlastní kůži. A nejen to!

číst více

Noční cesta na toaletu: Vyberte úsporné a efektivní LED osvětlení

Znáte to. Probudíte se uprostřed hluboké noci a víte, že pokračovat ve spánku prostě nemůžete. Potmě hledáte pod postelí papuče, palcem kopnete do nočního stolku. Rychle otvíráte dveře na chodbu a uhodíte se do čela. Proč tu není aspoň malinké světlo?

číst více

Diskuse k článku



zadaný e-mail nebude u otázky zobrazen